Zajedno sa zdravstvenim radnicima, vozači šlepera su heroji današnjice. U vreme suspenzije železničkog i avio saobraćaja, oni su jedini koji danonoćno Srbiju i ostale evropske države snabdevaju najraznovrsnijom robom. Zahvaljujući vozačima šlepera Srbija danas ima lekove, medicinsku opremu i kompletnu robu iz uvoza.
Čačanska firma „DSD Euroline“ ima oko 120 vozača. Mesecima voze italijanskim, španskim, francuskim i ostalim drumovima. Mnogi od njih svoje porodice nisu videli mesecima.

„Svi naši vozači su zdravi, strogo se poštuju protivepidemijske mere, kako Srbije, tako i država kroz koje voze šlepere. Zdravi su i svi zaposleni u kancelarijama i na održavanju voznog parka. Sve to smo postigli poštujući mere Vlade Republike Srbije, kao i mere koje smo mi uveli u firmi. Svaki kamion koji dođe u firmu se kompletno dezinfikuje, vozači se najstrože pridržavaju brojnih propisanih mera, od onih da među zaposlenim nema kontakta do svakodnevne dezinfekcije prostora i vozila. Pored zdravstvenih radnika, vozači kamiona su heroji ovog teškog vremena i ove nevidljive bolesti. Mislim da će naša država, kada sve ovo prođe, imati u vidu njihov rad, i da će znati da ih nagradi. Naravno zajedno sa zdravstvenim radnicima i svima onima koji su danonoćno bili na radnim zadacima, svi oni su heroji ovog teškog vremena“, rekao je Dragan Čakarević, vlasnik firme „DSD Euroline“.
U Eurojalnu kažu da je slična situacija i u ostalim transportnim firmama, vozači su veoma disciplinovani i poštuju mere za sprečavanje širenja virusa. Evropski i ruski drumovi prepuni su srpskih kamiona. Za njih je vanredno stanje počelo mnogo ranije.

„Mi smo pandemiju koronavirusa osetili među prvima, budući da naši kamioni voze širom Evrope i Rusije, Bliskog Istoka…Kako se pandemija širila Evropom mi se sa njom susretali pre nego što je i stigla u Srbiju. Od tada su kod nas u firmi uvedene mere, mnogo ranije nego što su zvanično počele kod nas. Zahvaljujući vozačima kamiona Srbija danas ima lekove, medicinsku opremu i razne namirnice iz uvoza. Okosnicu današnjeg transporta čine lekovi, zato ovaj vid transporta ne sme da stane“, rekao je Vladimir Lužanin, šef logistike „DSD Euroline“.

„DSD Euroline“ ima flotu od 105 drumskih krstarica i 125 vozača. U ovom trenutku su svi 100 posto angažovani. Pojedini vozači svoje porodice nisu videli od decembra, ne želeći da ugrize zdravlje svojih starijih ukućana. Kada se vrate iz inostranstva kratko odmore u prenoćištu poslodavca, zatim sa novim zalihama čiste odeće, hrane i vode ponovo kreću na put.

Za Moravički Portal iz Čačka, Gordana Injac / Foto: Moravički Portal