Turistička organizacija Čačka ugostila je predstavnike više od 20 srpskih turističkih agencija s ciljem da se domaći tur-operateri upoznaju sa potencijalima čačanskog kraja. Turistički poslenici su u našem gradu proveli dva dana i za to vreme posetili većinu naših znamenitosti, a sve na inicijativu lokalne turističke agencije „Lazena“, jedne od retkih koja se bavi dovođenjem stranih turista u Čačak i druge srpske gradove.

„Agencija „Lazena“ je zajedno sa Turističkom organizacijom Čačak domaćin našim kolegama koji su došli da im predstavimo Čačak kao turističku destinaciju. Autobus za panoramsko razgledanje je nešto novo u našem gradu. On će prvenstveno služiti za posetu klisuri i zahvaljujući svojim dimenzijama, moći će da dođe do svakog manastira. Naše kolege će tokom dva dana moći da vide sve znamenitosti grada i okoline, počev od klisure, Kablara, pešačkih tura, pa sve do znamenitosti u samom gradu, na brdu Ljubić, Atomskoj banji“, rekla je Mirjana Knežević, vlasnica Turističke agencije „Lazena“.
Čačak kao turistička destinacija osim lepota Ovčarsko-kablarske klisure, posetiocima može da ponudi krstarenje katamaranom jezerom Međuvršje i Zapadnom Moravom, obilazak mesta Boja na Ljubiću, posete Atomskoj i Slatinskoj banji. Turisti se sve češće interesuju za obe lokacije rimskih termi u Čačku, kao i za posetu Sokolici za koju se veruje da krije blago Nemanjića. Turistički radnici kažu da je ovo samo deo onoga što Čačak može da ponudi.

„Osim starog gradskog jezgra Čačak u ponudi ima i dragocenu ponudu u Ovčarsko-kablarskoj klisuri, a kao najzanimljiviji vidikovac na Kablaru. Tu su i manastiri. Sve ovo što treba da vidimo zapravo treba da da sliku o tome kakvi su ti potencijali kada su strani gosti u pitanju. Znamo da ih je ranijih godina bilo u velikom broju, ali je ova situacija sa virusom, sprečila napredak koji je bio vrlo vidljiv“, izjavio je Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije JUTA.
Većina agencija u Srbiji se zbog ekonomske računice primarno bavi prodajom aranžmana i domaće goste odvode u inostranstvo, ili u poznate zimske i letnje turističke centre. Cilj Turističke organizacije Čačka i agencije „Lazena“ je bio da se Čačak nađe u redovnoj ponudi i domaćih turističkih agencija. Zahvaljujući, između ostalog i vaučerima resornog ministarstva, pojedini kapaciteti u čačanskom kraju su već popunjeni.

„Mi smo juče dobili informaciju iz Atomske banje Gornja Trepča da su njihovi kapaciteti popunjeni 100 odsto, što se odavno nije dogodilo. Naime, kažu da im je popunjenost u letnjem periodu išla do 80 odsto. Rasprodali su kapacitete za jul i avgust i tamo su mahom domaći gosti. Zahvaljujući merama Vlade Republike Srbije Čačak je uključen u podelu turističkih vaučera i oni se za sada mogu koristiti u objektima UTP „Morava“ i Atomskoj banji. Inače, poslednjih dana javlja nam se sve veći broj domaćih turista koji traže usluge naših vodiča“, kaže Vojin Jakovljević, direktor Turističke organizacije Čačka.
Znamenitosti Čačka tokom dva dana su obišli predstavnici 24 turističke agencije iz Beograda, Lazarevca, Novog Sada… U razgovoru sa njima saznali smo da većina srpskih turističkih agencija Čačak nema u redovnoj ponudi. Kažu da su zatečeni bogatom istorijom grada i lepotom predela koje su videli. Neki su čak priznali da su kroz Čačak ranijih godina samo prošli. Turistički poslenici su uvereni da će posredstvom TA „Lazena“ lepote čačanskog kraja biti u ponudi većine agencija čiji su predstavnici bili u poseti gradu na Moravi.
Za Moravički Portal iz Čačka, Gordana Injac